Noord Nederlands Orkest - & Nodoka Okisawa
Sorry, dit evenement is niet meer beschikbaar

Noord Nederlands Orkest - & Nodoka Okisawa

NNO onder leiding van Nodoka Okisawa. Aanvang: 19.00 uur

De jonge Japanse dirigent Nodoka Okisawa (die de oorspronkelijk aangekondigde Kerem Hasan vervangt) maakt haar debuut bij het Noord Nederlands Orkest. Daarnaast verschijnt de flamboyante pianiste Nino Gvetadze, die al vaker optrad met het NNO.

Veertiende pianoconcert van Mozart

Gvetadze soleert in het Veertiende Pianoconcert dat Mozart, waarin piano en orkest een innige dialoog en een scala aan emoties uitdrukken. De van oorsprong Georgische pianiste maakt al meer dan tien jaar furore in Nederland. De Telegraaf prees haar ‘heldere toets en een fijn gevoel voor kleur en sfeer.’ In het vorige concertseizoen was Gvetadze ook te gast bij het NNO, maar kon door de omstandigheden slechts één concert doorgaan. Dit gegeven voegt een extra dimensie toe aan deze concertserie: het laat zien dat de muziek nooit stopt.

Der Bürger als Edelmann Suite

Een eeuw …

Lees verder

De jonge Japanse dirigent Nodoka Okisawa (die de oorspronkelijk aangekondigde Kerem Hasan vervangt) maakt haar debuut bij het Noord Nederlands Orkest. Daarnaast verschijnt de flamboyante pianiste Nino Gvetadze, die al vaker optrad met het NNO.

Veertiende pianoconcert van Mozart

Gvetadze soleert in het Veertiende Pianoconcert dat Mozart, waarin piano en orkest een innige dialoog en een scala aan emoties uitdrukken. De van oorsprong Georgische pianiste maakt al meer dan tien jaar furore in Nederland. De Telegraaf prees haar ‘heldere toets en een fijn gevoel voor kleur en sfeer.’ In het vorige concertseizoen was Gvetadze ook te gast bij het NNO, maar kon door de omstandigheden slechts één concert doorgaan. Dit gegeven voegt een extra dimensie toe aan deze concertserie: het laat zien dat de muziek nooit stopt.

Der Bürger als Edelmann Suite

Een eeuw later dreef Richard Strauss het muzikale sprookje tot ongekende hoogten. Veel van zijn stukken klinken als filmmuziek waarbij je geen film nodig hebt. Meestal gebruikte hij daarvoor grote orkestbezettingen met veel instrumentale kleuren. Maar in Der Bürger als Edelmann had hij genoeg aan een kleine bezetting om kleurrijke anekdotes uit te beelden, soms met bijna cartoon-achtig effect.

 

Lees minder