Orgelconcert Rebecca Lee
Het tweede concert in de zomerserie orgel-inloopconcerten in de Pelstergasthuiskerk wordt verzorgd door jong talent, organiste Rebecca Lee. Ze bespeelt het oorspronkelijk uit 1627 daterende Schnitgerorgel.
Locatie
Het tweede concert in de zomerserie orgel-inloopconcerten in de Pelstergasthuiskerk wordt verzorgd door jong talent, organiste Rebecca Lee. Ze…
Het tweede concert in de zomerserie orgel-inloopconcerten in de Pelstergasthuiskerk wordt verzorgd door jong talent, organiste Rebecca Lee. Ze bespeelt het oorspronkelijk uit 1627 daterende Schnitgerorgel. Rebecca Lee, geboren in 1998 in Zuid-Korea, is afkomstig uit Auckland, Nieuw-Zeeland. In 2022 verhuisde ze naar Duitsland, waar ze momenteel een masteropleiding Claviorganum volgt aan de Hochschule für Musik und Theater Hamburg – een gecombineerde studie met specialisatie in zowel orgel als klavecimbel. Haar docenten zijn Pieter van Dijk, Wolfgang Zerer en Menno van Delft. In de winter van 2025-2026 volgde Rebecca een Erasmus-semester aan het Prins Claus Conservatorium, waar ze studeerde bij Erwin Wiersinga en Sietze de Vries. Onlangs won Rebecca de eerste prijs tijdens het International Schnitger Organ Festival 2025 in Alkmaar, Nederland. Ze gaf recitals in Duitsland, Nederland en Polen, onder meer op het Hildebrandt-orgel in de St. Wenzelkirche te Naumburg – het orgel dat J.S. Bach zelf bespeelde – in de St. Cosmae te Stade en op het Van Covelens-orgel (gebouwd in 1511) in Alkmaar.De toegang is gratis, vrije gift in contanten of via QR. Voor de bezoekers van het concert staan na afloop gratis koffie en thee klaar in de consistorie. Het concert wordt mede mogelijk gemaakt door Kunstraad Groningen en Stichting Heiligen Geest Gasthuis. Het programma wordt later bekendgemaakt.
Wanneer
- Zaterdag 11 juli 2026 13.30 - 14.00 uur